Cu adevărat remarcabil la aceste prime poze oficiale cu
noul Hyundai i40 este că maşina arată în realitate la fel
de promiţător ca în schiţele pe care Hyundai le-a
dat publicităţii acum ceva vreme. Cel puţin prin prisma aspectului,
Hyundai i40 vrea clar să bulverseze segmentul breakurilor de clasă
medie de pe Bătrânul Continent.
Dacă ne uităm la centura mediană, unde muchia ventrală este
creionată într-un mod ascendent spre spate, este clar că
i40 este derivat din coupe-ul cu patru uşi de pe piaţa
nord-americană, noua generaţie Hyundai Sonata. Însă partea frontală a maşinii
este altfel desenată, pentru a-i impune maşinii un stil mai sobru,
mai european.
Farurile alungite şi bosajele bine conturate ale roţilor
fac din Hyundai i40 un concurent direct pentru Mazda6 Combi, de exemplu, în timp ce
spatele încearcă să rivalizeze chiar cu Volvo V60, ca dinamism. Totodată, reuşeşte să
combine atât un stil original, cât şi un caracter practic foarte
bun, datorită unui hayon de dimensiuni foarte generoase, care
„muşcă” serios din spoiler.
Oficial, pentru Hyundai i40 este confirmat noul motor
diesel common-rail de 1,7 litri, despre care ştim în acest
moment doar că afişează emisii CO2 foarte reduse, de 113 g/km.
Celelalte motoare urmează să fie anunţate cu ocazia Salonului Auto
Geneva 2011, dar nu ne aşteptăm la surprize, fiind destul de clar
că vorbim despre aceleaşi agregate de sub capota SUV-ului ix35.
Coreenii se mai laudă cu un nivel foarte bun de echipare,
i40 urmând a beneficia de câteva dotări în premieră pentru
acest segment: scaune spate încălzite, volan încălzit sau
un sistem inovativ de dezaburire automată a parbrizului.
Toate detaliile şi imaginile cu noul Hyundai i40 urmează
să fie făcute publice în curând.